Gå til hovedinnhold

Telys kort tutorial


Da var det endelig min tur til å lage en tutorial igjen..! =) Jeg har brukt stempeltrykket 'Love Seat' fra Stitchy Bear. Denne gangen er det et telyskort som står for tur. Mitt kort er laget med plass til 6 telys og litt plass på siden, her kan man gjøre som man selv vil, kanskje vil man feste en sjokolade, pynte en fyrstikkeske og legge ved eller plass til et gavekort! =) Jeg har derfor laget kortet ganske stort! Tenkte først å vise dere det ferdige resultatet da jeg liker å få se det først =) Dette kortet er laget for barnemix, der er det mange flinke designteam medlemmer så ta turen innom :D



Det første jeg gjorde var å kutte et 12x12 ark i 2 slik at du får 2 rader på 15,25cm og 30.5 cm(6x12 inch). Preg deretter det ene arket ved 17,8 og 20.3cm(7og8 inch). Det andre arket klipper du ved 17,8cm(7 inch).










Deretter limer du de to delene sammen så det blir som et slags bok cover!


Jeg valgte å bruke en puncher for å pynte kantene litt, men det er valgfritt


Så var det tid for å lage esken. Denne laget jeg etter eget mål, men kan minne om en eske til en kortstokk! Det ble litt knot for å få det til, men tilslutt hadde jeg den som jeg ville ha den. Har skannet og tatt et bilde for å prøve å vise dere tydelig hvor det er klippet og preget. Den som er skannet skal dere kunne printe og klippe ut for å bruke som mal hvis dere vil. Når det var gjort valgt jeg meg en dies som jeg kunne bruke som vindu på esken, valget fant på en spellbinder – romantic rectangles, men dette er helt valgfritt!







Det skal være lett og folde esken sammen og lime der det trengs, pass på at du ikke limer lokket. Altså der det er en liten bue, det skal man kunne åpne og lukke esken!
Deretter er det bare å pynte som du selv vil! =)
Helt til slutt må jeg selvsagt vise fargene jeg brukte på kortet! Prøvde å ta igjen noen av fargene på mønsterpapiret, samtidig som jeg elsker den lys beige fargen til copicsene mine =) Tror faktisk det er en av mine favoritt kombinasjoner.



Farger jeg har brukt er:
Vest og hatt: E43,42,41,40
Mørk rosa: R89,85,83,81
Grønn:G46,43,40 NB denne må jobbes en del med, jeg pleier å grunne med G40 først.
Hvit: W3,1,00 og blender
(håret er jeg dessverre litt usikker på da jeg glemte å skrive ned mens jeg satt der!).

Jeg deltar med dette kortet på følgende utfordringer:
Papirlosjen
Kort o mania

Kommentarer

  1. Så søtt og fint te-lyskort! Nydelig pyntet :) Takk for at du deler malen med oss.
    Takk for at du deltar på Blondeutfordringen hos oss i Papirlosjen!
    DT Anita Lise

    SvarSlett
  2. Så fint te-lyskort. Kjekt at du du deler mal :) Takk for at du er med i Papirlosjen sin utfordring
    Klem Nina E

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

creative embellishments challenge februar - card

A card for the challenge  Creative Embellishments

BLOG HOP - Så spent..

Hei alle sammen, og velkommen til en ny utfordring her hos My Besties, denne gangen har vi i tillegg til vår utfordring også en bloghop!! / Hi everybody, and welcome to a new challenge here at My Besties Norge. In addition to our challenge, we also have a Blog Hop this time. Temaet denne gangen er høst eller høstfarger/ the theme this time is fall or colours you can see in fall Mitt bidrag denne gangen er et brettekort som jeg synes er ganske stilig.. =) Dette kommer det en tutorial på her på bloggen min etterhvert! =)  Jeg må virkelig bli bedre på å skrive ned hvilke farger jeg bruker.. Her er iallefall mitt høst bidrag.. Synes denne Bestien med blomster paraplyen! Du kan kjøpe henne her om du vil =) **** Then it was finally time for a new challenge over at My besties Norway, this time the theme is fall and colours you see in the fall. My inspiration this time is a folding card. I will make a tutorial on how to make this later. I really have to be better on writing down

Creative embellishments challenge februar - Layout

A layout for the challenge Creative Embellishments