Gå til hovedinnhold

DT for barnemix - Simply Betty stamps

Tutorial på bakgrunn

Da var det igjen tur for en tutorial, denne gangen med et utrolig kult motiv fra simply betty stamps. Dette finner dere HER. Fordi motivet var så detaljert ønsket jeg å holde resten av prosjektet reint uten for mye detaljer. Når motivet er så detaljert som dette er det lett at det blir litt rotete og borte om man legger på mye pynt og dill i tillegg til alle detaljene på motivet.  Valget falt derfor på å lage meg en ny ønskeliste bok. Det er stadig ting jeg bare *MÅ HA* av stempler, maling, stasj osv.. Da er det veldig greit å skrive det ned når du ser det sånn at neste gang du skal handle vet du hva du skal ha.




Jeg har som vanlig fargelagt med copic, og tutorialen blir lage bakgrunn med tusjer(selv om jeg har brukt copic trenger man ikke det). Jeg pleier vanligvis ikke lage bakgrunner men følte dette bilde ble veldig halvferdig om jeg ikke gjorde det så det ble en utfordring for meg også.


Fargene jeg har brukt er C9, B39, B37, B34, B32 pluss Y000 Dette er en blå kombo som blir ganske mørk og C9 er en kald grå som hjelper det til å bli enda mørkere. Her bør det legges et ark under som er større enn prosjektet. Deretter brukte jeg den brede tuppen med C9 øverst på himmelen for å få det skikkelig mørkt. Gikk så over C9 med B39 og da tok jeg også feltene lenger ned på bilde samt at jeg la litt ekstra blått der jeg ville ha den som skygge og selvsagt lenger ut enn C9. Sånn jobbet jeg meg innover, men passet på å ikke komme for nærme månen med disse 3 første mørke nyansene. Jeg la deretter b34 mot månen og deretter b32 helt innerst ved månen. Brukte y000 for å skape en illusjon av at månen lyste på himmelen.  Jeg gikk over alt en gang til for å virkelig mette papiret med farge og få det mørkest mulig.



Deretter var det bare å finne en notatbok som passet og lime på. Jeg har brukt sølv kartong bak. Videre lager jeg ofte sløyfer av blonder uten å knyte de, og bare limer noe pynt oppå som jeg føler passer.
Følgende farger er brukt på motivet:
Mannen:
-          Hår/hud: C9,7,5,3,1
-          Klær: E39,37,34,33,31 og g99,yg99,97,95
Dama:
-          Hår: E18,15,13,11
-          Hud: E11,21,04,00,000
-          Topp: C9,7,5,3
-          Skjørt: g99,yg99,97,95
Fjell: c9,7,5

Det var alt fra meg denne gangen. Ta gjerne en titt på barnemix sin side, der er det kommet mange andre flotte bidrag fra flinke DT medlemmer



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

creative embellishments challenge februar - card

A card for the challenge  Creative Embellishments

Creative embellishments challenge februar - Layout

A layout for the challenge Creative Embellishments

Et skissekort

Dette er laget fra skisse utfordingen som er hos sketchy colors akkurat nå. Jeg synes det var et veldig morsomt kort å lage, når du følger en skisse må du plutselig gjøre noe helt annerledes enn du gjerne pleier å gjøre selv. Med dette kortet deltar jeg i følgende utfordringer: Sketchy colors Scrapbook stamp society My besties UK Promarker challenge My besties Norge Love to create